poniedziałek, 14 maja 2012

Chłodnik

Jestem cały czas pod urokiem nowalijek. Są piękne i pachnące. Urzekła mnie ostatnio botwina. Jak ją zobaczyłam, postanowiłam zrobić chłodnik.

Przygotowanie:
  • Przygotuj wywar warzywny z włoszczyzny pokrojonej np. w krążki, z dodatkiem ziół i oliwy.
  • Dodaj sól.
  • Umyj i pokrój botwinę, dodaj do garnka i gotuj ok. 20 min.
  • Do przestygniętej zupy dodaj maślankę, kefir, jogurt lub zsiadłe mleko.
  • Zetrzyj imbir (nada zupie cytrynowy smak).
  • Pokrój lub zetrzyj na tarce rzodkiewki, zielone ogórki, kalarepkę.
  • Dodaj pokrojone jajko na twardo.
  • Posyp koperkiem.
Przy obecnej pogodzie, najlepiej smakuje lekko schłodzony lub w temperaturze pokojowej.


3 komentarze:

  1. Ale super!!!!To fakt, trudno dobry chłodnik przygotować na szybko...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma zupy lepszej niż chłodnik!

    OdpowiedzUsuń
  3. tez dzisiaj robiłam,tylko troszke inną wersje :)

    OdpowiedzUsuń