środa, 18 lipca 2012

Leczo z mięsem mielonym, cukinią i bakłażanem

Leczo jest potrawą zachęcającą do eksperymentów. Pochodzi z Węgier, więc nie może się obyć bez papryki. Moją wersję wzbogaciłam o bakłażana i cukinię. Dodałam też trochę sproszkowanej wędzonej czerwonej papryki. Dzięki dodaniu mięsa, leczo daje uczucie sytości. Można podać je także z ryżem, kaszą czy makaronem. Ja zostałam przy wersji "light":).


Smak tego dania, to dla mnie smak lata, mimo że składniki do lecza są dostępnie niemal przez cały rok.
Co ja na to poradzę, że najlepiej smakuje w wakacje?;)


Składniki:

  • mięso mielone (1,5 - 2 kg)
  • passata pomidorowa z bazylią (ok. 700 ml)
  • 2 duże bakłażany
  • 3 średnie cukinie
  • 3 - 4 średnie papryki (czerwone i żółte)
  • duża cebula
  • 4 duże ząbki młodego czosnku
  • łyżeczka sproszkowanej papryki (użyłam wędzonej)
  • przyprawy (użyłam soli, pieprzu oraz tymianku i oregano)

Przygotowanie:

  • Pokrój cebulę w piórka, cukinię i bakłażana w kostkę, paprykę w paski.
  • Posiekaj czosnek.
  • Na patelni usmaż mięso z przyprawami i czosnkiem (nie może się spalić, dodaj go później).
  • Po ok. 15 minutach, zalej mięso passatą, przykryj pokrywką i duś na małym ogniu. 
  • Smaż warzywa partiami na drugiej patelni z odrobiną tłuszczu po ok. 5 min.
  • Dodawaj do mięsa kolejne porcje usmażonych warzyw.
  • Duś całość jeszcze jakiś czas. Mieszaj. Warzywa muszą być miękkie. Może trzeba będzie dodać wodę lub/i oliwę.
  • Dopraw do smaku.

Podane proporcje można zmniejszyć. Ja, musiałam zużyć całe mięso. Wyszło naprawdę 6 solidnych porcji obiadowych (bez dodatków w postaci np. ryżu). Leczo można zamrozić. Najlepiej w małych pojemnikach lub torebkach do zamrażania.
Posiadam duuużą patelnię, która pomieści wszystkie składniki. Jeśli takiej nie masz, usmażone mięso i warzywa przekładaj do garnka. Uwaga, trzeba częściej mieszać:)








3 komentarze:

  1. mi też leczo smakuje najlepiej latem, jak wszystkie wazrywa są tak naprawdę dojrzałe słońcem :) Twoje wygląda pysznieee!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie przepisy to ja mogę robić... i jeść :P Pycha, pycha! Polecam też swoje Leczo

    OdpowiedzUsuń