czwartek, 26 stycznia 2012

Zupa szpinakowa z nori


Napiszę nieskromnie, że wyszła mi pyszna:) Możecie wierzyć mi na słowo!
Jest cudowna. Będę ją robić częściej. 
Zupy polecam na ostatni posiłek w ciągu dnia. Są lekkie, a dają poczucie sytości.

Przygotowanie:

  • Pokrojone 2 średnie cebule, 4 ząbki czosnku, 5 cienkich marchewek podsmaż w garnku na oliwie.
  • Dodaj przyprawy. Pod wpływem ciepła, wydobędziesz ich pełen aromat. Garam masala będzie idealna. Oprócz niej dodałam 3 ziarenka ziela angielskiego i kilka kolorowych kulek pieprzu.
  • Dodaj szpinak (użyłam mrożonego), wodę i 2 szczypty soli.
  • Gotuj ok. 40 minut na małym ogniu.
  • Namocz w gorącej zupie papryczkę chili.
  • Dodaj wyschnięte 3 kromki pełnoziarnistego pieczywa. Poczekaj aż rozmiękną.
  • Dodaj 3 łyżki sosu sojowego (japońskiego). Spróbuj koniecznie po dodaniu pierwszej łyżki. Może następne nie będą potrzebne. Mój sos nie był bardzo słony.
  • Zetrzyj gałkę muszkatołową i zmiel pieprz.
  • Wszystko zmiksuj blenderem.
  • Złóż na 4 części płat nori i pokrój w cieniutkie paseczki nożyczkami.

Uwaga!
Przepis bierze udział w akcji Ministerstwo Zupy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz